MINEVIK
MINEVIK
HONDA MAAILM HONDA VÕIDUSÕIDUTÄHED
ÕPPIMINE
Honda sõidab kõige ette.
Soichiro Hondale meeldis võidusõit. 1930. aastatel osales ta võistlustel koos oma vennaga, sõites kodus modifitseeritud Fordiga. Varsti pärast Honda ettevõtte rajamist 1949. aastal suundus ta mootorrataste võidusõidu maastikule, kust noppis peagi mitu kuulsat võitu. Soichiro ei jäänud aga pidama: tema eesmärk oli võita autos, mille mootori ja šassii ta oli ise valmistanud. Esimesed sammud selle unistuse täitumiseks astuti 1964. aastal, ja seda autospordi tippklassis F1.
Hondast sai F1 võitja
Honda RA271 osales esimest korda 1964. aastal Saksamaa Grand Prix'l ja muutus igal aastal järjest konkurentsivõimelisemaks. 1965. aasta hooaeg läks pigem allamäge, kuni Richie Ginther saavutas Mehhikos autos RA272 meie esimese võidu. Vaevalt aasta pärast meeskonna debüüti oli Soichiro unistus teoks saanud.
Meisterlik sõit
Maailmameister John Surtees sõitis meeskonnas 1967. aastal ja saavutas Itaalia Grand Prix'l meeldejääva võidu, võites uue RA300 roolis selle esimeses sõidus. Meeskond lahkus võidusõidumaailmast pärast 1968. aasta hooaega, et keskenduda uute sõiduautode arendamisele pärast seda, kui nad olid kindlustanud Honda nime kuulsuste hallis.
Praktiline
Soichiro ei jälginud kunagi asju tagaplaanilt. ta tahtis ise näha ja tunda, kuidas tema võidusõiduunistused täituvad
ÕIGE VALEMI LEIDMINE
Meie kuldaeg.
1983. aastal, pärast 15-aastast eemalolekut, suundusime vormel 1 juurde tagasi mootorite tarnijana. Selle hooaja viimasel sõidul lõpetas Keke Rosbergi Williams Honda viiendana ja aasta hiljem saavutas ta meie esimese võidu turboajastul. Võitsime oma esimese vormel 1 klassi maailmameistritiitli Nelson Piquet' juhtimisel Williamsis 1987. aastal. Samal ajal varustasime mootoritega ka Team Lotust, kes pani rooli taha paljutõotava juhi Ayrton Senna – selle aasta Briti Grand Prix'l saavutasid Honda mootoritega autod esimese, teise, kolmanda ja neljanda koha.
Honda võidab F1-l
1988. aastal alustasime koostööd McLareniga ja võitsime 15 sõitu 16-st, kui roolis oli Ayrton Senna. 1989. aastal võitis Alain Prost McLaren Honda meeskonnas meistritiitli ning 1990. ja 1991. aastal viis Ayrton järjekordselt meie mootorid võiduni. Olime peaaegu võitmatud.
HONDA SÕIDAB ROHELISELT
My Earth Dream
Gerhard Bergeri võit McLaren-Hondas 1992. aasta Austraalia GP-l, mis oli aasta viimane sõit, tähistas meie jaoks vormel 1 teise ajajärgu lõppu. Jäime järgnevate hooaegadega seotuks väiksemal määral koos oma partneriga Mugen Motorsports.
Tagasi esiritta
Uue sajandi saabudes kaalusime uuesti osalemist oma autoga, kuid lõpuks otsustasime, et hakkame alates 2000. aastast BAR-meeskonda mootoritega varustama. 2004. aasta hooajal jäime teiseks ja 2006. aasta meeskonnas, mis oli saanud nimeks Honda F1 Racing, võitsime Ungari Grand Prix'. Just selles sõidus sai Jenson Button esimese vormel 1 võidu. 2007. aastal algas meie mootoriprogramm „Earth Dreams“. Tulemused olid ebaühtlased, kuid Ross Brawni inspireeriva juhtimise all tegime edusamme kuni finantskriisini, kui lahkusime vormel 1 maastikult, et keskenduda oma põhitegevusele.
Buttonist sai vormel 1 maailmameister
Ross Brawn ja tiimipealik Nick Fry ostsid Brackleys asuva meeskonna ära ja lõpetasid Honda abiga uue auto arendamise 2009. hooaja alguseks. Meeskond, mis oli nüüd nimeks saanud Brawn GP, jätkas Jenson Buttoni teenuste kasutamist ja koos võitsid nad nii esimesest seitsmest sõidust kuus kui ka juhtide ja konstruktorite tiitli.
AUAVALDUS
TAGASI SINNA, KUHU KUULUME
Sest võidusõit on see, mis viib edasi.
Honda ei suuda kaua võidusõidust eemale hoida. Kuna meile meeldis potentsiaalne võimalus õppida tipptasemel hübriidse F1 ajastust, liitusime 2015. aastal uuesti F1-ga ning McLareni meeskond andis meile jälle kord šassii.
Katsumus vastu võetud
Oleme läbinud tõelised tuleristsed. Soichiro Honda ütles, et „edu on 99% ebaõnnestumist“ ja viimaste aastate jooksul on meil olnud piisavalt raskeid ülesandeid. Kuid meie mootor on muutumas järjest kiiremaks, ja kuna alustasime 2018. aastal koostööd ambitsioonika Toro Rosso meeskonnaga, loodame peagi järjestuses ülespoole liikuda.
FINIŠIJOON POLE KUNAGI LÕPP
Võidusõidurajalt teedele.
Öeldakse, et võidusõit on see, mis viib edasi. Kindlasti on see viinud edasi Hondat. Kõike, mida oleme õppinud võidusõidust, oleme alati kasutanud oma sõiduautode arendamisel. Ringrada on meie autode katselabor.